Ekonomista UOB Group Alvin Liew skomentował listopadowy spadek handlu detalicznego. Kluczowe koncepcje „Po dwóch kolejnych miesiącach wzrostu sprzedaż detaliczna w Singapurze spadła w listopadzie o -3,7% m/m, w porównaniu do 0,1% m/mw październiku. W rezultacie roczny wzrost nadal wzrósł do 6,2% w listopadzie (ze zrewidowanych 10,3% w październiku) i po raz pierwszy od siedmiu kolejnych miesięcy dwucyfrowego wzrostu roczny wzrost spadł do jednocyfrowego. Wyłączając sprzedaż pojazdów silnikowych, spadek był silniejszy miesiąc do miesiąca i wyniósł – ,3% (0,7% w październiku), co oznacza wzrost o 8,7% (1 ,2% w październiku). ” „Jeżeli chodzi o ostatnie wzrosty sprzedaży detalicznej, osiem z 1 głównych segmentów spadło m/mw listopadzie, w porównaniu do pięciu w październiku. Największym segmentem m/m był sprzęt komputerowy i telekomunikacyjny, następnie domy towarowe, pozostałe zegarki i biżuteria oraz odzież i obuwie. Uważamy, że spadek wskaźnika m/m w wielu z tych segmentów (wydatki uznaniowe) można przypisać rozpoczęciu wakacji szkolnych, a tym samym rozpoczęciu podróży wakacyjnych na koniec roku dla wielu singapurskich gospodarstw domowych, co obniżyło wydatki gospodarstw domowych w listopadzie. ” Perspektywy – Sprzedaż detaliczna wzrosła od początku roku o 10,8% i nadal prognozujemy wzrost sprzedaży detalicznej o 10% w 2022 r. (bez zmian w stosunku do ostatniego raportu), co oznacza, że od 22 grudnia spodziewamy się wzrostu sprzedaży detalicznej około 3,1%.2023 W 2018 r. głównymi ryzykami dla handlu detalicznego pozostają podwyższona presja inflacyjna, która może dodatkowo ograniczać uznaniową konsumpcję krajową, przy 1-punktowym wzroście podatku GST z 7% do 8% od 1 stycznia 2023 r., podczas gdy korzystne niskie efekt bazy prawdopodobnie wygaśnie na początku nowego roku. Jednak pozytywne czynniki wzrostu w handlu detalicznym mogą wynikać z ożywienia w podróżach lotniczych w celach wypoczynkowych i służbowych oraz podróżach zagranicznych, co przyniesie korzyści wielu sektorom prywatnym, a wpływ ponownego otwarcia Chin 8 stycznia będzie prawdopodobnie pozytywny dla powiązanych sektorów. . . Podróże i turystyka w Singapurze, w tym sprzedaż detaliczna, ale powrót do ponownego otwarcia Chin jest bardzo niepewny, ponieważ wiele czynników może ograniczyć powrót chińskich turystów, zwłaszcza w krótkim okresie. W 2023 roku mierzymy wzrost sprzedaży detalicznej na poziomie 2,3%, ale potencjał wzrostu w naszej prognozie tkwi głównie w Chinach.